| Welkom bij de onderzoeksnieuwsbrief voorjaar 2022 | Click here for English.
Tijdens de Dag van de docent-onderzoeker op 17 februari hebben onderzoekers Carly Everaert (DAS Research) en Johannes Leertouwer (Lectoraat Muziek) in de webinar een inspirerende presentatie gegeven over hun werk.
Ook konden onderzoekers voor het eerst het virtuele Funding Café binnenlopen. Het AHK Research Centre wil onderzoekers aan de AHK helpen met het vinden en aanvragen van subsidies. Hiervoor organiseert het sinds begin dit jaar een maandelijkse samenkomst. Interesse om het volgende Funding Café bij te wonen? Meld je aan bij Jonathan Even-Zohar.
Verder in deze nieuwsbrief: bijeenkomsten rond twee SPRONG-trajecten, een publicatie van het Lectoraat Kunsteducatie, een open call van DAS Research, en meer!
|
|
|
|
|
| Call: THIRD zoekt zes artistieke onderzoekers | THIRD is op zoek naar zes artistieke onderzoekers om een nieuw 'cohort of peers' te vormen voor 2022-2024. THIRD is op zoek naar transdisciplinaire theater-, choreografie- en performancekunstenaars die geïnteresseerd zijn in het verkennen van onderzoeksmogelijkheden gedurende een tweejarig programma. | |
|
|
|
| | | Zestien projecten geselecteerd voor financiering door DAS Research Development fund | In februari 2022 organiseerde DAS Research een tweede ronde van een open call voor kleine onderzoeksprojecten. Zestien projecten zijn geselecteerd en worden dus gefinancierd door DAS Research. De beoordelingscommissie was onder de indruk van de kwaliteit van de voorstellen.
| |
|
|
|
|
|
|
CvA Symposium Composing with technology | Afgelopen december is docent Arnold Marinissen gepromoveerd aan Bournemouth University. Zoals gebruikelijk na het promoveren van een CvA-collega organiseert het Conservatorium een eendaags internationaal symposium rond het thema van het onderzoek. Dit symposium 'Composing with technology' vindt plaats op 1 mei in het Conservatorium van Amsterdam. | |
|
|
|
|
| Eerste bijeenkomst SPRONG-traject CIRCOLLAB | Donderdag 24 maart vindt de eerste consortiumbijeenkomst van CIRCOLLAB plaats. In deze SPRONG-groep werkt lectoraat Architecture & Circular Thinking (Academie van Bouwkunst) mee. Doel van de consortiumbijeenkomst is om de samenwerking en de inhoudelijke thema’s te concretiseren naar een gezamenlijke kennis- en activiteitenagenda. | |
|
|
|
| | | Lectoraat Kunsteducatie werkt mee aan ontwerponderzoek ArtsSciences Unlocked | Samen met het Lectoraat Kunsteducatie, ArtechLab, Mediamatic en Stichting Beautiful Future Kids is het ontwerponderzoek ArtsSciences Unlocked uitgevoerd. In dit onderzoek is een ArtsSciences-leertraject uitgevoerd voor jongeren met autisme die uitgevallen zijn uit het onderwijs. | |
|
|
|
|
|
|
ARIAS event: Doctorate in the Arts en lancering 'Hinterlands' | Op donderdag 17 maart organiseerde ARIAS een informatieve ochtend voor iedereen die geïnteresseerd is in 'doctorate in the arts'-trajecten, en een feestelijke lunch bij de publicatie van het eerste ARIAS-boek: Hinterlands How to do Transdisciplinarity? Het boek bevat onder andere een bijdrage van Laura Cull Ó Maoilearca, lector DAS Research. | |
|
|
|
|
| Kick-off meeting SPRONG-traject 'Verbeelding in Transities' | Op 18 maart organiseerde het AHK Research Centre de kick-off meeting van het SPRONG-traject 'Verbeelding in Transities'. De bijeenkomst bracht onderzoekers en partners van de vier hogescholen bijeen die samen in het Centre of Expertise for Creative Innovation (CoECI) werken.
De dag stond in het teken van het gezamenlijk opstellen van een jaarplan en het ervaren van een creatieve methode. | |
|
|
|
| | | Anne Nigten benoemd tot directeur Centre of Expertise Arts&Education | Het CvB heeft Anne Nigten benoemd tot directeur van het Centre of Expertise Arts&Education, een nieuwe discipline-overstijgende samenwerking van zes hogescholen en een ROC. Het Centre richt zich op praktijkgericht onderzoek naar onderwijsvernieuwing en maatschappelijke innovatie. CvB-voorzitter Bert Verveld: "We zijn onder de indruk van de gedegenheid en de ambitie waarmee Anne Nigten dit CoE vorm wil geven." | |
|
|
|
|
|
|
Aanmelden voor deze onderzoeksnieuwsbrief | Ken jij collega's of studenten die deze nieuwsbrief interessant zouden vinden? Stuur deze e-mail vooral naar ze door. Aanmelden kan via de onderstaande link. | |
|
|
|
|